Wie de klantenlijst op de site van WerfSelect bekijkt raakt al snel onder de indruk. Alle grote corporates zijn aanwezig. WerfSelect bemiddelt in Interim-Marketeers. Ze hebben een netwerk met honderden professionals die bedrijven en organisaties op tijdelijke basis helpen om hun diensten, producten of ideeën aan de man c.q. vrouw te brengen.

Het beeld van de snelle marketingwereld lijkt een groot contrast met de relatieve rust van het Onze Lieve Vrouw ter Eem. Toch is het een hele bewuste keuze van Annelies Ruis – de oprichter van WerfSelect – om zich juist hier te vestigen.

Thumbnail van WerfSelect – Precies op haar plek in het klooster
Omdat we ze zo goed kennen, maken wij betere matches.

“Wij zijn altijd anders geweest dan onze concullega’s”, vertelt Annelies. “In de topdagen – voor de crisis – was dit geen complex werk. Als je een flinke lijst met interimmers had en contacten met de recruiters van de grote bedrijven, kon je heel snel matches maken. Het ging niet echt om de kwaliteit van de match. Toch hebben wij er altijd voor gekozen om juist wel te investeren in de kwaliteit van relaties. Wij kennen onze interimmers heel erg goed. Dat heeft ons een hele goede reputatie opgeleverd en door zware tijden heen geholpen.”

 

Topmarketeers Network

Zo heeft Annelies het Topmarketeers Network opgezet. Een netwerk waar Interimmers uit het bestand van WerfSelect op hoog niveau bijgeschoold worden over actuele thema’s in de marketing. “Zo’n netwerk kost ons omzet. Want mensen ontmoeten elkaar, waardoor gaten bij organisaties ook zonder onze hulp worden opgevuld. Daarom hebben concurrenten dit nooit gedaan. Maar tegelijk houden wij hierdoor juist nauw contact met ‘onze mensen’. Omdat we ze zo goed kennen, maken wij betere matches. Dus ik geloof in de lange termijn waarde hiervan. Een mooi voorbeeld is een pharmaceut die zocht naar een marketeer voor een afslankproduct. Ik kende een dame die zelf gekampt had met eetstoornissen en daar een boek over aan het schrijven was. Het is een hele geslaagde match. Zij is goed, werkt hard, maar kan ook als geen ander aansluiten bij de doelgroep. Dit soort dingen weet je alleen van een interimmer als je écht investeert in het goed leren kennen van elkaar.

 

Op zijn kop

De crisis en de impact van internet hebben de interimwereld op zijn kop gezet. “Internet heeft ons wereldje heel doorzichtig gemaakt. Alleen een lijstje met namen hebben voldoet niet meer. Je moet meer toegevoegde waarde hebben.” Door de crisis die eind 2008 losbrak, was de behoefte aan interimmers de afgelopen jaren ook laag. “Gelukkig trekt het nu weer aan. Maar wij zijn in de afgelopen jaren echt flink afgeslankt. Mede daarom zijn we van een groot maar anoniem kantoor in Zeist naar Amersfoort gekomen. Natuurlijk was de prijs hier in het klooster ook aantrekkelijk, maar wat me enorm trok is de sfeer. Je merkt dat hier mensen en organisaties zitten die oog hebben voor de mens en de menselijke maat, voor duurzaamheid, voor creativiteit en authenticiteit. We hebben zelf veel aandacht voor marketeers rond duurzaamheidsthema’s. Kortom: we zijn hier echt op onze plek.”

 

Wow2Do

Behalve het bordje van WerfSelect mag er eigenlijk ook een bordje van ‘Wow2do.com’ aan de gevel van het klooster. Wow2Do is het nieuwste initiatief van ras onderneemster Ruis. “Als je op een feestje iemand een enthousiast verhaal hoort houden over een leuk uitje, zie dan maar eens te onthouden waar je meer informatie kunt vinden. Met dat idee zijn we Wow2do begonnen. Een soort crowdsourcing site voor leuke belevenissen.”
De belevenissen zijn opgedeeld in veelzeggende categorieën als: Bucketlist, Delicious, Balance, Passion of Adrenaline. Dat kan dus bungeejumpen zijn, maar ook een workshop worstmaken, een clinic shawls breien met oma of een masterclass DJ-en. De gedachte is dat je mensen die hun passie willen delen in contact brengt met mensen die een leuke ervaring zoeken. “Wow2Do past perfect in het klooster, want hier zitten ook heel veel mensen met passie, die iets te delen hebben. Kortom: we zitten hier helemaal op onze plek.”

Alle Huurders